10. toukokuuta 2012

Información nueva!

Hola!:)

La fecha de salida! Lähtöpäivä on nyt tiedossa ja lentoliput ostettu! Perjantaina 24. elokuuta klo 06.35 lähtee kone suuntana Amsterdam, josta jatkan sit suoraan Quitoon. Sain ite valita lennot matkatoimiston tarjoamista vaihtoehdoista, jotka oli: Helsinki-Pariisi-Bogota-Quito, Helsinki-Amsterdam-Quito ja Helsinki-Lontoo-Miami-Quito. Päädyin siis tohon keskimmäiseen. Aattelin, et kun matkustan yksin niin on helpointa, kun on vaan yksi koneen vaihto. Ei tarvii sit panikoida, et oon eksyny jollekin jätti-isolle lentokentälle ja myöhästyn lennolta :D Tietysti toi on myös lyhyin, laskin et lennot Helsingistä Quitoon kestäis vaan 15h! Helppoudesta ja lyhyydestä pitää maksaa, toi tosiaan oli kallein noista vaihtoehdoista, mut ei kuitenkaan hirveesti. 3kk 2vko lähtöön!!:)

 24.8 klo 14.35 kone laskeutuu tonne!
Oon ollu yhteydessä mun tulevaan rotaryklubiin, ekaan perheeeseen ja muihin samaan klubiin tuleviin vaihtareihin. Rotaryklubin nuorisovaihtokomitean jäsenen (en osaa kirjottaa tota lyhyemmin) kanssa kirjottelin aluks englanniks ja nyt ollaan siirrytty kokonaan espanjaan! Lähtöpäivät kirjoitin espanjaks ja vielä perään englanniks, et ne varmasti ymmärtäää, mut sit tuli kommenttia et mun espanjaa ymmärtää "täydellisen hyvin" ettei mun tarvii toistaa niitä enkuks, jeejee!:) Perheellekin oon kirjottanu espanjaks ja ne kirjottaa mulle kans espanjaks. Kyl ne laittaa, et jos en ymmärrä niitten espanjaa niin ne voi käyttää spanglishiä. Ainakin tähän asti oon ymmärtäny oikein hyvin.

 Toivottavasti ne ei nyt oleta, et sinne tulee hyvin espanjaa puhuva suomalainen tyttö.. Kirjottaminen on kuitenkin paaaaaljooon helpompaa, kiitos Google translate:D Puhua en osaa kauheen hyvin, jotain melko yksinkertasia lauseita. Kirjotettuna ymmärrän espanjaa melko hyvin, mut puhuttuna ecuadorilaisella aksentilla, juu mitäköhän siitäki tulee..:D

Perheessä on siis äiti, isä ja kaksi poikaa, joista toinen lähtee vaihtoon Islantiin ja pikkuveli jää kotiin. Perhe vaikuttaa tosi mukavalle:) Perhe asuu n. 15min Quitosta Armenia-nimisellä alueella, josta mun koululle kestää n. 10minuuttia. Koulun nimi on "La Salle", ja en kyl ihan tiiä, missä se tarkalleen sijaitsee. Quitossa tais olla pari muutakin samannimistä koulua.:D

Guarantee Formin pitäis kai tulla kohta puoliin, et sitä tässä oottelen. Sen jälkeen pääsee sit hakemaan viisumia.

Sain tosi kivan haasteen ja teen sen täs heti kun kerkeen.:) Muchas gracias Jasmin!:)

Y quiero que el verano venga ahora! Hasta luego!:)



13 kommenttia:

  1. oooi saispa iteki jo varata lennot, mut passin uusinta odottaa.... argh:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha en kestäny oottaa ja varasin heti:D uusin passin jo syksyllä, et sain niihin hakemuksiin uuden passin tiedot:D

      Poista
  2. aikane herätys edessä!:D kesä menee super nopeeta ni nauti siitä!:) kohta oot jo ecuadorissa!

    Anniina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. yölento ois toisaalta kivempi mut menee se näinki:D kesä(loma) on kohta!:) meiän pitää tosiaanki nähä tässä!!:)

      Poista
  3. hei suosittelisitko rotarya muille? tuliko teille joku vaihtari suomeen vai etsitkö toisen perheen? onko vaihtari suomeen pakollinen? :DD anteeks kasa kysymyksiä, mutta mietin ite et lähenkö rotaryn vai YFUn kautta ...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. suosittelisin kyllä rotarya:) mulla ainakin on toiminu ihan hyvin (vaikka paperit on seikkalua suomen ja ecuadorin välillä:D) rotary on ihan erilainen ku muut järjestöt, esim. ei välttämättä tule valituksi, jos on paljon hakijoita tai ei pääse haluamiinsa maihin, mutta hyviä puoliakin on tietysti paljon:)lähettävä klubi sitoutuu ottamaan vaihtarin. mun perhe hostaa tänne tulee vaihtaria. ollaan sen eka perhe eli se on meillä n.3kk ja vaihtaa sit seuraavaan. jos oma perhe ei pysty hostaa niin voihan sille vaihtarille etsii toisen perheen:)
      ei haittaa yhtään kun kysyit, mielelläni vastailen ja toivottavasti tosta oli jotain apua:) oisitko ecuadoriin päin lähössä vai jonnekin muualle? :)

      Poista
    2. Vastaan mun google tunnuksilla älä häiriinny :DD Mietin vielä et haluanko oppii ranskan, jota oon opiskellu jo tosi pitkään, mut ranskankielisii maita ei oikee oo kauheesti ja ranskaan en haluais. Mietin et jonnekkin lattareihin, Equadoriin tai Uruguayhin tai Venezuelaan riippuu vähän mikä järjestö... (:

      Poista
    3. Kuullostaa kivalle:) ranskan kieli on ihana ja onhan niitä ranskankielisiki maita paljon:) mut espanjanki oppii, vaikka sitä ei oiskaan opiskellu aikasemmin:) ootko hakemassa tänä vuonna/syksynä? et miten kauan sulla on aikaa miettiä:D ei sillä maalla loppupeleissä oo kuitenkaan niin paljoo väliä:D

      Poista
    4. Ajattelin lähtee 2013-14. Lukion tokalla, mut mietin edellee et kestäisinkö olla sit ranskassa vaik se koulujärjestelmä onki siel ihan perseestä vai lähtisinkö just lattareihin ... :DD

      Poista
  4. Hei kuule, tiiätkö sä millä lentoyhtiöllä noi lennot mahtaa olla? Mä oon hankkinu jostain ihme päähänpinttymän tosta lentoyhtiöstä mut AFS ei oo infonnu mitään muuta ku lähtöpäivän, -ajan ja sen että Amsterdamissa vaihetaan :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. KLM eli Royal Dutch Airlines on lentoyhtiö, ja ilmeisesti saa olla 2x23kg matkatavaraa!:D

      Poista
    2. Selvä, uuuu kuulostaa hyvältä tuo matkatavararajotus! Kiiitos(:

      Poista
  5. Lähet näköjään viikkoo ennen mua samalla lennolla!:D Ja sulle on haaste mun blogissa! -> http://llllinda.blogspot.com/2012/05/haaste.html

    VastaaPoista